Cara Buat Donat Lembut Sampai Petang

Lepas tu liat pula. Macam mana nak buat donat agar sentiasa gebu walaupun dah lama.

Bancuhkan susu pekat dan gula di dalam air suam.

Cara buat donat lembut sampai petang. Setelah minyak goreng memanas masukkan adonan donat tersebut kedalam minyak goreng dan gunakan api kecil tunggu sampai donat berubah warna menjadi kecoklatan setelah itu angkat donat dan biarkan hingga donat dingin. Masukkan ke semua bahan b ke dalam bekas besar. Gaul rata bahan2 ini.

Cara buat donut donut gebu donut lembut dan gebu donut sedap resepi donut lembut. Siapa yang tak sukakan donat gebu dan lembut kan. Sa moga puan puan semua berjaya membuat kueh donat ter baek yang enak untok di makan bersama keluarga yang terchinta.

Pukul telur sedikit dan campurkan bersama mentega cair tadi. Masukkan yis kacau lagi. Resepi saya itu tidak lah sa bagus mana pon.

Teringat nak buat donat sejak duk sini tak pernah lagi buat donat. Tq kak sy dh cubamemang lembut dan sedap. Saya ini hanya sa orang tukang makan sahaja.

Saya dah banyak kali la jugak buat donat. Kalau dimakan waktu panas pun sedap waktu sejuk pun masih best. Jarang jarang sa kali memasak selalu makan sahaja.

Blendkan semua bahan di atas hingga sebati. Kebanyakan donat memang sedap tapi bila dah sejuk rasanya dah jadi kureng. Paling penting biarpun sudah lama dibuat ia tetap lembut.

Tq tuan punya resepi. Terima kaseh kerana sudi menjengok blog dan resepi chara chara membuat kueh donat. Setelah di diamkan selama 21 menit dan adonan yang sudah dicampur tepung terigu mengembang sekarang saatnya bunda memanaskan minyak goreng adonan yang sudah diberi tepung jangan lupa dikasih lubang.

Selepas 10 minit yis akan naik berbuih buih masukkan pula mentega yang dicampur telur tadikacau. Cara cara cairkan mentega dan ketepikan. Boleh tambah air sikit kalau doh belum sebati.

Roti jala yang kekal lembut sampai ke petang. Yang paling best resepi ini tak perlukan anda untuk menguli. Kadang kala buntu nak buat makan petang ni nak buat karipap malaslah pulak nak dadu dan masak inti.

Biasalah kan kadangkala virus m banyak sangat dalam badan. Simple sangat insha allah bagi yang kurang mahir pun boleh buat dan menjadi. Biarkan yis kembang sampai berbuih lebih kurang 10 minit.

Macam2 resepi saya dah guna. Walaupun digoreng waktu petang malamnya pun masih lembut dan boleh dimakan keesokan paginya. Siapkan wadah dan masukkan bahan bahan donat di bahan pertama tepung terigu ragi garam halus lalu aduk aduk sampai rata.

Cara membuat donat empuk dan lembut seperti jco langkah pertama ayak dan saring tepung di bahan pertama dan bahan kedua sampai benar benar halus dan tidak ada kotoran yang menempel. Gula dan susu disatukan di dalam air suam kacau supaya gula larut. Kemudian campurkan yis tadi sedikit demi sedikit dan uli sedikit sehingga sebati.

Biarkan selama 10 minit. Memang gebu dan lembut sampai malam. Petang ni nak buat donut dlu.

Makbear 80215 1129 pg. Resepi donut lembut gebu gebas sejam buat dah siap boleh makan article at tips petua homeschool anak dan rumah tangga serta resepi intanberlian.

Resepi Donut Lembut Gebu Gebas Sejam Buat Dah Siap Boleh Makan

5 Resipi Donut Gebu Yang Dapat Ribuan Share Di Fb Anda Boleh Cuba

Donut Gebu Tradisional Azie Kitchen


0 Response to "Cara Buat Donat Lembut Sampai Petang"

Posting Komentar