Cara Buat Donat Mudah Dan Gebu

Tengok dari jauh dah macam pasangan kekasih jeapa kata akhirnya perlahan lahan dia menyuap ubi tersebut ke dalam mulutnya. So makanan yang kat bawah2 ni macam ada yang.

Bila di bulan ramadhan atau hari hari biasa pasti mencari.

Cara buat donat mudah dan gebu. Cuma sekarang emak udah malas nak buat. Baru banget mau coba2 jadi banyak bahan bahan kue yang aku belum tau. Saya saza haiza adalah seorang suri rumah sepenuh masaberasal dari negeri terengganu darul iman.

Banyak giler resepi kuih dulu2 yang teman suka sampailah ke hari ini. Salam kenal mba endang yang baik hatiii karna total banget bagiin resepnya. Karipap yang garing dan rangup memang digemari ramai.

Rendang tok yang terkenal di negeri peraksis bukan orang perak tapi resepi ni sis minta dari kawan baik yang memang anak jati perakkatanya setiap kali raya pasti rendang tok menjadi juadah utama keluarga merekadaun limau tu kalau nak tukar pada daun kunyit pun boleh jugakkita yang buat diakan. Masak dlm 12 jam dgn api perlahan letak serbuk perasa dan sedikit garam juga sedikit serbuk lada sulah. Tuang air dlm 3 cawan masukkan juga rangka ayam atau ayam dlm beberapa ketul.

Ceritanya aku tuh baru mau belajar masak. Sebagaimana brownies lainnya maka yang satu ini sangat mudah proses pembuatannya. Ada diantara resepi kuih2 dibawah ni yang emak teman selalu buatkan untuk kami masa kecik kecik dulu.

Jadi setelah pilah pilih aku mau coba resep ekkado dulu deh. Duh aku semangat menggebu gebu banget nih mba baca resep2 kue sama resep masakannya. Saya gemar membacamenulis dan mengumpul resepisebab itulah blog saya dipenuhi dengan buku bukuresepi resepitipinfo dan petua saya dapati melalui pembacaan saya dari majalah majalah seperti keluargaremajaharmonirapisaji suratkhabar dan buku petua.

Kena fikir makanan yang berkhasiat aje. Mas masukkan kaki ayam yg sudah direbus lembut. Untuk resepi yang ct kongsikan hari ini iaitu popia kentang yang simple aje resipi nya ini ct percaya dah ramai dah yang pernah membuat popiah yang mudah dan cepat nak disediakan ni kan.

Kat tingkat 3 sungei wang tu ada outlet famous amos jadi bila lalu situ je anak2 ct tak boleh tahan dengan aroma bau biskut coklat ni. 20141007 1203 kata ustaz azmi yang sedang meletakkan gelas di rak pinggantak mengapa. Kisar 1 biji bawang besar sedikit halia dan 2 ulas bawang putih tumis hingga wangi masukkan juga 1 bunjut sup.

Cerita tergerak nak buat biskut ni bermula bila ct pegi jalan jalan dengan anak anak dan my laling cm ke sungei wang plaza hari kelmarin. Semua bahan cukup dicemplungkan menjadi satu dalam mangkuk besar aduk rata dan kukus hingga matang. Namun ada kalanya bila dimasak sekejap sahaja kulitnya dah lembik dan lemau.

Makasih ya mba buat resepnya.

Resipi Donat Cheese Sedap Gebu Guna Keju Keping Je Memang Mudah

Resepi Donut Gebu Modern

Cara Paling Mudah Buat Donat Gebu Cantik Resipi Petua Dapur


0 Response to "Cara Buat Donat Mudah Dan Gebu"

Posting Komentar